2912. 2024
Raste kupnja rabljenih predmeta i popravljanje proizvoda
Rastući troškovi života i težnja potrošača za održivijim načinom života rezultiraju rastućom kupnjom rabljenih predmeta te popravljanje odjeće.
Istraživanje pod nazivom “Euromonitor International Voice of the Consumer: Sustainability Survey 2023” pokazalo je da:
- 24 % potrošača kupuje rabljene proizvode jer se žele ponašati održivo prema okolišu
- 41 % potrošača preferira popravljanje pokvarenih predmeta, umjesto kupnje novih.
Kupnja rabljenih predmeta i odjeće u second hand trgovinama
Kupnja rabljenih predmeta popularna je među mladima. Sve više potrošača iz generacije Z odlučuje se na kupnju odjeće u second hand shopovima. To je dobar način kupnje da se bude elegantan te nabavi kvalitetna odjeća po razumnim cijenama.
Popravljanje proizvoda važnije starijim generacijama
Popravljanje proizvoda važnije je starijim generacijama, a mnogi među njima postali su ekološki aktivni. Otprilike 40 % potrošača u generaciji od 45 do 60+ godina u 2023. imalo je namjeru kupovati rabljene proizvode ili proizvode koji su bili u nečijem vlasništvu.
Održivo ponašanje prema okolišu
Osim popravka pokvarenih predmeta i kupnje rabljene odjeće, održivo ponašanje obuhvaća i sljedeće:
- isključivanje grijanja
- smanjenje bacanja hrane
- odabir učinkovitijih načina putovanja
- priprema obroka kod kuće.
Ovakvo ponašanje ne samo da smanjuje troškove života, nego i omogućuje ljudima da usvoje održive stilove života.
Mlađe generacije predvodnici kupnje rabljenih proizvoda
Generacija Z i milenijalci vrlo dobro prihvaćaju recikliranje, a istraživanje “Euromonitor International Voice of the Consumer: Sustainability Survey 2023” je pokazalo da:
- više od 40 % mlađih potrošača odlučuje se za kupnju rabljenih proizvoda svakih nekoliko mjeseci
- više od 50 % potrošača od 15 do 44 godine ima u planu kupiti rabljene proizvode.
Održivi tipovi potrošača
Na temelju vrijednosti i stavova, Euromonitor International definirao je 12 održivih tipova potrošača.
“Meat Avoiders” i “Zero Wasters” predvodnici su obje kategorije zauzimaju 36 % održivog tržišta. Ove potrošače brinu klimatske promjene te umjesto da kupe nove, recikliraju ili popravljaju pokvarene predmete, a kupuju i rabljene proizvode.
Recikliranje
Recikliranje te popravljanje predmeta najčešće su prakse u Latinskoj Americi, Europi te u azijsko-pacifičkoj regiji.
Tko bira život bez otpada, odnosno Zero waste prakse?
- Oko 31 % potrošača u Sjevernoj Americi
- 36 % u Europi i azijsko-pacifičkoj regiji
- 40 % u Latinskoj Americi
Zanimljivo je kako su Filipini država s najvećim udjelom “Zero Wastersa” u 2023., čak 56 %.
Gdje se najviše kupuje rabljena roba?
Potrošači u azijsko-pacifičkoj regiji te na Bliskom istoku i u Africi najviše kupuju rabljenu robu. Indija, Kina i Saudijska Arabija prednjače u promjenama, prihvaćanju rabljene robe te pokazivanju snažne namjere povećanja potrošnje na tržištu rabljenih proizvoda.
U sljedećih 12 mjeseci:
- 42 % potrošača iz Indije
- 34 % iz Kine te
- 30 % potrošača iz u Saudijske Arabije namjerava povećati potrošnju na rabljene proizvode.
Englezi radije kupuju, nego prodaju rabljene predmete
Skoro 50 % potrošača u Indiji kupuje i prodaje rabljene predmete, a zanimljivo je kako 38 % potrošača u Ujedinjenom Kraljevstvu radije kupuje rabljene proizvode, nego ih prodaju, njih 28 %.
Izvor:
Ja TRGOVAC (Objavljeno: 19. ožujka 2024.)

