Praksa kupnje rabljenih predmeta u porastu

By Published On: 12 travnja, 2024Categories: Gospodarski trendoviTags:
Praksa kupnje rabljenih predmeta u porastu

Raste kupnja rabljenih predmeta i popravljanje proizvoda

Rastući troškovi života i težnja potrošača za održivijim načinom života rezultiraju rastućom kupnjom rabljenih predmeta te popravljanje odjeće.

Istraživanje pod nazivom “Euromonitor International Voice of the Consumer: Sustainability Survey 2023” pokazalo je da:

  • 24 % potrošača kupuje rabljene proizvode jer se žele ponašati održivo prema okolišu
  • 41 % potrošača preferira popravljanje pokvarenih predmeta, umjesto kupnje novih.

Kupnja rabljenih predmeta i odjeće u second hand trgovinama

Kupnja rabljenih predmeta popularna je među mladima. Sve više potrošača iz generacije Z odlučuje se na kupnju odjeće u second hand shopovima. To je dobar način kupnje da se bude elegantan te nabavi kvalitetna odjeća po razumnim cijenama.

Popravljanje proizvoda važnije starijim generacijama

Popravljanje proizvoda važnije je starijim generacijama, a mnogi među njima postali su ekološki aktivni. Otprilike 40 % potrošača u generaciji od 45 do 60+ godina u 2023. imalo je namjeru kupovati rabljene proizvode ili proizvode koji su bili u nečijem vlasništvu.

Održivo ponašanje prema okolišu

Osim popravka pokvarenih predmeta i kupnje rabljene odjeće, održivo ponašanje obuhvaća i sljedeće:

  • isključivanje grijanja
  • smanjenje bacanja hrane
  • odabir učinkovitijih načina putovanja
  • priprema obroka kod kuće.

Ovakvo ponašanje ne samo da smanjuje troškove života, nego i omogućuje ljudima da usvoje održive stilove života.

Mlađe generacije predvodnici kupnje rabljenih proizvoda

Generacija Z i milenijalci vrlo dobro prihvaćaju recikliranje, a istraživanje “Euromonitor International Voice of the Consumer: Sustainability Survey 2023” je pokazalo da:

  • više od 40 % mlađih potrošača odlučuje se za kupnju rabljenih proizvoda svakih nekoliko mjeseci
  • više od 50 % potrošača od 15 do 44 godine ima u planu kupiti rabljene proizvode.
kupnja rabljene odjeće milenijalci i generacija Z

Izvor: Business Insider

Održivi tipovi potrošača

Na temelju vrijednosti i stavova, Euromonitor International definirao je 12 održivih tipova potrošača.
“Meat Avoiders” i “Zero Wasters” predvodnici su obje kategorije zauzimaju 36 % održivog tržišta. Ove potrošače brinu klimatske promjene te umjesto da kupe nove, recikliraju ili popravljaju pokvarene predmete, a kupuju i rabljene proizvode.

Recikliranje

Recikliranje te popravljanje predmeta najčešće su prakse u Latinskoj Americi, Europi te u azijsko-pacifičkoj regiji.

Tko bira život bez otpada, odnosno Zero waste prakse?

  • Oko 31 % potrošača u Sjevernoj Americi
  • 36 % u Europi i azijsko-pacifičkoj regiji
  • 40 % u Latinskoj Americi

Zanimljivo je kako su Filipini država s najvećim udjelom “Zero Wastersa” u 2023., čak 56 %.

Gdje se najviše kupuje rabljena roba?

Potrošači u azijsko-pacifičkoj regiji te na Bliskom istoku i u Africi najviše kupuju rabljenu robu. Indija, Kina i Saudijska Arabija prednjače u promjenama, prihvaćanju rabljene robe te pokazivanju snažne namjere povećanja potrošnje na tržištu rabljenih proizvoda.

U sljedećih 12 mjeseci:

  • 42 % potrošača iz Indije
  • 34 % iz Kine te
  • 30 % potrošača iz u Saudijske Arabije namjerava povećati potrošnju na rabljene proizvode.

Englezi radije kupuju, nego prodaju rabljene predmete

Skoro 50 % potrošača u Indiji kupuje i prodaje rabljene predmete, a zanimljivo je kako 38 % potrošača u Ujedinjenom Kraljevstvu radije kupuje rabljene proizvode, nego ih prodaju, njih 28 %.

Izvor:
Ja TRGOVAC (Objavljeno: 19. ožujka 2024.)