Zašto je važno transparentno korporativno izvještavanje?

By Published On: 3 travnja, 2024Categories: Održivi razvojTags:
Zašto je važno transparentno korporativno izvještavanje?

Godišnja izvješća o održivosti postala zakonska obveza

Kreiranje godišnjih izvješća o održivosti postala je zakonska obveza tvrtki širom Europske unije, nakon što je Europska komisija 2023. godine donijela Direktivu o korporativnom izvješćivanju o održivosti.

Održive poslovne prakse (ESG) te izvještavanje o održivosti, postaje sve važniji aspekt u poslovanju. Istraživanje je pokazalo da 73 % investitora misli da trud koji poduzeća ulažu u brigu o okolišu i društvu ima utjecaja na donošenje odluka o ulaganju.

Osim toga, fondovi Europske unije za razvoj održivih praksi poslovanja nude sve više sredstava. U razdoblju 2021.- 2027. poduzetnici će imati na raspolaganju 23,4 milijarde eura iz različitih financijskih okvira i fondova za razvoj i optimizaciju održivih praksi.

Što je pokazalo Deloitteovo istraživanje iz 2022. godine?

Dostupnost i kvaliteta podataka najveći su izazovi vezani uz objavu podataka o održivosti, smatra 60 % ispitanih poduzeća.

Nadalje, čak 96 % planira tražiti vanjsku pomoć pri implementaciji ESG izvještavanja, a samo 37 % poduzelo je prvi korak kako bi se pripremilo za najavljenu obveznu reviziju.

Ključan strateški pristup korporativnog izvještavanja o održivosti

Dva razloga važnosti strateškog oglašavanja:

  • pridonosi pozitivnoj percepciji kompanija među investitorima i šire javnosti
  • važan kako bi se mjerio učinak poslovnih aktivnosti na okoliš.
Bolje stvarno stanje od percipiranog

Stvarno stanje o realiziranim financiranjima iz EU fondova mnogo je bolje, nego što javnost percipira. PJR istraživanje o Kohezijskim politikama EU-a pokazalo je da 2/3 ispitanika uvjereno da je iz europskih fondova realizirano manje od 55 % dostupnih sredstava. Međutim, u Hrvatskoj je taj postotak veći za 20 %.

U Hrvatskoj se od 2014. do 2020. godine iz dostupnih i alociranih sredstava u strukturnim i razvojnim fondovima iskoristilo 77 % financiranja. Prosječno, u EU je udio iznosio 84 %.

To nam samo govori da domaći poduzetnici nisu dovoljno informirani o mogućnostima financiranja, a slaba svijest o realiziranim sredstvima ukazuje na nužnost transparentnog korporativnog izvještavanja.

Izvor:
Energetika-net.com (Objavljeno: 14. ožujka 2024.)