Industrija robe široke potrošnje trenutno doživljava transformaciju koja je nužna zbog promjene u potrošačkim ponašanjima i preferencijama za što je jednim dijelom zaslužna pandemija koronavirusa. Najvažniji trendovi s kojima se FMCG trenutno suočava su:

  • Održivi razvoj proizvoda i pakiranja
  • Poboljšanje korisničkog iskustva
  • Digitalizacija

Utjecaj tehnologije na FMCG sektor u 2024

Na temelju analize koja je obuhvatila 3.000 poduzeća iz cijelog svijeta, kompanija StartUs Insights odredila je 10 trendova u industriji proizvoda široke potrošnje.
Neki od trendova obuhvaćaju održivo poslovanje, unapređenje korisničkog iskustava, umjetnu inteligenciju, višekanalnu prodaju i drugo.
U nastavku donosimo svih 10 trendova.

1. Održivost

Zbog sve veće osviještenosti o posljedicama klimatskih promjenama, potrošači traže proizvode koji su proizvedeni na društveno odgovoran način. Poduzeća proizvoda široke potrošnje zato trebaju brinuti o materijalima koje koriste u svojim proizvodima pa broj poduzeća koje nude ambalažu koja se može kompostirati, reciklirati i ponovo koristiti je sve veći. Isto tako, cijene se veganski sastojci u prehrambenim, ali i neprehrambenim proizvodima kao što su kozmetika i proizvodi za čišćenje.

2. Korisničko iskustvo

Potrošači traže praktičnost u FMCG sektoru. Zato se poduzeća trude unaprijediti korisničko iskustvo. Startupi koriste proširenu stvarnost (AR) i virtualnu stvarnost (VR) kako bi učinili proizvode privlačnijim i interaktivnijim.

3D videozapisi i gamifikacija privlače i zabavljaju kupce istovremeno im pružajući sve informacije o proizvodu.

Ulaganje u unapređenje korisničkog iskustva gradi povjerenje i povećava lojalnost brendu.

3.Digitalizacija

Kupci komuniciraju s markama na više online i offline kanala pa digitalna transformacija postaje prioritet za brendove. Prednost je što tvrtke dobivaju pristup korisnim informacijama iz raznih platforma društvenih medija, web i mobilnih aplikacija. Osim toga, digitalizacija omogućuje bolju komunikaciju s kupcima te pretvaranje jednokratnih kupaca u lojalne.

4. E-trgovina

Prisutan je eksponencijalan rast e- trgovine od strane kupaca iz B2C i B2B sektora što je najviše potaknula pandemija koronavirusa. Izbijanje pandemije dodatno je potaknulo kupovne navike potrošača prema online trgovini. Brendovi su sve prisutniji na online kanalima s ciljem povećanja svog angažmana s potrošačima.
Društveni mediji imaju značajnu ulogu u svijetu e-trgovine jer se sve više artikala prodaje putem društvenih platformi kao što je Instagram.

5. Veliki podaci i analitika

Poduzeća aktivno koriste velike podatke (eng. big data) za inovacije i kompetitivnost u industriji. Podaci o potrošačima sve su dostupniji pa brendovi istražuju nove načine za poboljšanje odnosa sa svojim kupcima i stjecanjem uvida u kupovno ponašanje. Analitika istražuje preferencije i ponašanja kupaca pa brendovi mogu dublje razumjeti kupovne navike.

Big data rješenja i analitika u FMCG sektoru omogućuju robnim markama optimizaciju komunikacije te personalizaciju ponuda i iskustava.

6. Umjetna inteligencija

Tehnološka rješenja temeljena na umjetnoj inteligenciji stvaraju prilike za FMCG industriju te postaju sve popularnija. Primjerice, strojno učenje (ML) ili obrada prirodnog jezika (NLP).

Implementacijom rješenja koja su temeljena na umjetnoj inteligenciji poboljšavaju korisničko iskustvo što rezultira i povećanjem zadovoljstva te zadržavanjem kupaca.

7. Izravna distribucija potrošačima

Poduzeća sve više koriste izravnu distribuciju potrošačima s ciljem povećanja rasta prodaje te povećanja lojalnosti.

Primjerice, proizvođači izravno komuniciraju sa svojim krajnjim kupcima putem vlastitih online i offline distribucijskih kanala što povećava njihovu profitnu maržu i nudi potrošačima izravan kanal za dosezanje njihovih omiljenih brendova.

Izravna distribucija povezana je s rastom e-trgovine, rastom upotrebe pametnih telefona i interneta.

8. IoT

Razvojem IoT-a, njegove aplikacije dobivaju na popularnosti. IoT uređaji su automatizirani i pristupačni pa omogućuju FMCG tvrtkama da ih stavljaju u funkciju u fizičkim trgovinama, skladištima i proizvodnim pogonima.

Primjerice, implementacijom IoT uređaja pružaju se ciljane poruke potrošačima dok kupuju. Još jedan dobra primjer je i mogućnost upravljanja zalihama, kako u trgovinama, tako i u skladištima.

IoT stvara i nove kanale interakcije potrošača i tokove prihoda za robne marke široke potrošnje kombinirajući povezane tehnologije u nastajanju uključujući ambijentalnu inteligenciju i pametne objekte.

9. Blockchain

Kako bi se ostvarila konkurentska prednost pred ostalima, brendovi ulažu u blockchain. Pametni ugovori i sljedivost bazirana na blockchainu tvrtkama omogućuju razumijevanje ograničavajućih čimbenika u lancu opskrbe i poduzmu potrebne intervencije. Blockchain povećava transparentnost za potrošače dopuštajući im da prate izvor svojih kupnji, a nude i kriptovalute i programe vjernosti koji potrošačima omogućuju prikupljanje, razmjenu i iskorištavanje bodova, povećavajući angažman kupaca.

10. 3D ispis

Aditivna proizvodnja i njezine primjene stvaraju disrupciju u FMCG industriji. Velika količina otpada koju stvaraju proizvodi potiče sve dionike za pronalaskom održivih alternativa. 3D ispis omogućuje robnim markama robe široke potrošnje i proizvođačima na dizajniranje i razvoj proizvoda koji koriste ekološke materijale kako bi se smanjila upotreba plastike.

S tim ciljem, FMCG tvrtke upotrebljavaju 3D ispis za izradu prototipova, projektiranje, izradu alata i skaliranje proizvodnje na održiv način.

Izvor:
Ja TRGOVAC (Objavljeno: 26. siječnja 2024.)