3009. 2024
Sredstva za pranje posuđa kategorija je koja se dosta oglašava te u 2022. godini nije zabilježena nikakva značajnija promjena u oglasnom udjelu u odnosu na 2021. godinu. Osnovni pokazatelji komunikacije kategorije “sredstva za pranje posuđa” su putem kataloga i letaka trgovaca. Parametri analize su broj promocija, kao pokazatelj kvantitete oglašavanja te bruto oglasna vrijednost (GAV – Gross Advertising Value).
Bruto oglasna vrijednost prikazuje kvalitetu oglašavanja. Ona se sastoji od sljedećih parametara: pozicija u letku, veličina objave u cm2, format i bruto domet letka.
Analiza u nastavku odnosi na MAT period kalendarske godine 2022. u usporedbi s 2021. godinom.
Zanimljive brojke
Udio oglašavanih kategorija:
- sredstva za ručno pranje posuđa: 57,9% (56,3% u 2021.)
- sredstva za strojno pranje posuđa: 35,6% (35,7% u 2021.)
- aditivi: 6,5% (4,9% u 2021.)
Omjer kategorija prema bruto oglasnoj vrijednosti:
- sredstva za ručno pranje posuđa 46,6% (42,1% u 2021.)
- sredstva za strojno pranje 44,4% (44,2% u 2021.)
- aditivi 9% (5,7% u 2021.)
Vodeći proizvođači sredstava za ručno pranje posuđa prema broju promocija:
- Procter & Gamble i Labud: 24,5% ( +2,8% Procter & Gamble , +2,6% Labud)
- Saponia: 22,8% (+1,3%)
- Henkel: 13,7% (-2,9%)
- Violeta 6,7% (-2,3%)
Poredak vodećih proizvođača sredstava za ručno pranje posuđa prema bruto oglasnoj vrijednosti:
- Procter & Gamble: 26,4% (+2,3%)
- Labud: 24,1% ( +0,2%)
- Saponia: 20,1% (-0,2%)
- Henkel: 15,2% (-3,5%)
- Violeta: 6,2% (+0,5%)
Poredak vodećih proizvođača sredstava za strojno pranje posuđa prema udjelu promocija:
- Henkel: 38,3% (- 2,9%)
- Procter & Gamble: 31,8% (+0,9%)
- Reckitt Benckiser: 24% (+4,5%)
- Saponia: 1,1%
Poredak vodećih proizvođača sredstava za strojno pranje posuđa prema bruto oglasnoj vrijednosti:
- Procter & Gamble: 35,1% (+ uz 2,8%)
- Henkel: 32,7% (+2,9%)
- Reckitt Benckiser: 27,1% (-0,7%)
- Saponia 0,4%
Najpopularnija pakiranja
Najpopularnija pakiranja kod sredstava za ručno pranje posuđa su ona od 900 ml s udjelom od 44,1% prema broju promocija. Nakon toga slijedi pakiranje od 450 ml s 40,8%.
Kod sredstava za strojno pranje posuđa nema tako izrazito popularnijih pakiranja jer je najviše oglašavano pakiranje od 60 tableta koje prema broju promocija ima 14,7%, a slijedi pakiranje od 80 tableta s udjelom od 13,9%.
Izvor:
Ja TRGOVAC (Objavljeno: 28. veljače 2023.)