Ubrzan tempo života ne ostavlja nam mnogo slobodnog vremena u danu. Jedna od većini mrskih aktivnosti je čišćenje doma koju treba obavljati kako prostor u kojem živimo ne bi bio prljav te kako se ne bi razvile bakterije i infekcije.
Postoje ljudi koji čiste dom svaki dan, a postoje i oni koji životni prostor čiste jednom do dva puta tjedno jer ne stižu od svakodnevnih obaveza. Od prostorija u domu, najčešće se čiste kuhinja, blagovaonica i kupaonica.
Provedeno je istraživanje koje je ispitivalo preferencije i navike hrvatskih građana o aktivnostima čišćenja te dostupnosti i odabiru sredstava za čišćenje. Istraživanje ja pokazalo kako su u ponudi u trgovinama najzastupljenija tekuća sredstva za čišćenje, a u nastavku vam donosimo još zanimljivih spoznaja.

Istraživanja o odabiru sredstava za čišćenje

Pranje posuđa

Istraživanje je pokazalo kako 71 % Hrvata svakodnevno pere posuđe.
Poznato je i kako 43 % njih pere suđe ručno dok 20 % koristi samo perilicu posuđa. Ostatak od 36 % kombinira perilicu i ručno pranje posuđa.

Pri ručnom pranju posuđa, čak 67 % Hrvata preferira deterdžente s mirisom limuna. Arome deterdženta koje su Hrvatima također prihvatljive su jabuka, aloe vera, kamilica i lavanda.
Pri strojnom pranju posuđa, 84 % Hrvata koristi tablete, dok ostatak tekuće deterdžente ili gelove.

Lakma

Profesionalni proizvodi za čišćenje

Jesu li potrošači vjerni brendovima deterdženata?

Istraživanje je pokazalo kako je samo 21 % potrošača vjerno brendu. 34 % potrošača kupuje isti brend, ali kada je na akciji. Čak 46 % potrošača kupuje marke proizvoda koji su u tom trenu na akciji. Zbog toga, promocije postaju strateški, a ne taktički marketinški alat.

Top tri brenda u kategoriji proizvoda za ručno pranje posuđa su:

  1. Čarli
  2. Jar,
  3. Likvi.

Stanje na tržištu

Prema istraživanju IPSOS-a, prisutan je vrijednosni rast kategorija:

  1. sredstva za pranje posuđa – 63,1 % te
  2. sredstva za ručno pranje posuđa – 36,9 %.

S obzirom na komadni udio, najveći postotak čine:

  1. sredstva za ručno pranje posuđa – 68,3 % te
  2. sredstva za strojno pranje posuđa – 31,7 %.

U kategoriji sredstava za čišćenje, 58.3 % čine sljedeće kategorije:

  • Sredstva za čišćenje kuhinje
  • Sredstva za čišćenje podova
  • Abrazivna sredstva
  • Sredstva za uklanjanje kamenca
  • Univerzalna sredstva za čišćenje.

25 % čine sredstva za osvježavanje WC-a.

Gdje se kupuju sredstva za čišćenje?

S obzirom na mjesto kupnje, najveći postotak proizvoda za čišćenje se prodaje kroz moderne formate, kao što su hipermarket i supermarket trgovine iznad 300 m2 prodajne površine – 80,35 % te kroz trgovine mješovitom robom, 18,8 %.

Čak 71,9 % udjela čini top 3 proizvođača. Tržišni lideri su Henkel, P&G i Reckitt.

Što je potrošačima važno kod odabira sredstava za čišćenje

Što je potrošačima bitno kod odabira sredstava za čišćenje?

Pri odabiru sredstava za čišćenje, potrošačima su najbitnije sljedeće tri stavke:

  1. učinkovito uklanjanje masnoća
  2. ugodan miris
  3. čuvanje kože ruku.

Tržišni trendovi

Budući da se u posljednje vrijeme sve više pažnje pridaje očuvanju prirode, taj trend su počeli pratiti i potrošači pri odabiru proizvoda. Sve većem broju potrošača je važno da je ambalaža proizvoda održiva, odnosno da se može reciklirati. Osim toga, bitna im je i kvaliteta sastojaka, odnosno da su sastojci prirodni i da imaju čiste formule, posebice u njezi rublja.

Potrošači preferiraju miris citrusa te tekuća sredstva za čišćenje, koja su u ponudi i najzastupljenija.

Brendirani proizvodi ili trgovačke marke?

Posljednjih godina, mogli smo vidjeti kako raste udio trgovačkih maraka na policama supermarketa. Proizvodi trgovačkih maraka sve su kvalitetniji, ali jeftiniji od brendiranih proizvoda, stoga potrošači se sve češće odlučuju za takve proizvode. Ponekad su brendirani proizvodi i do 50 % skuplji od privatnih maraka. Potrošači su počeli sve više kupovati trgovačke marke te se polako smanjuje percepcija loše kvalitete tih proizvoda, kako je bilo prije.

Istraživanje je pokazalo kako 76 % ispitanih potrošača kupuje trgovačke marke sredstava za čišćenje te se očekuje rast udjela privatnih marki.

Izvori:
https://instore.hr/hr/issue/1690/instore-veljaca-2024-121#page-54
https://instore.hr/hr/issue/1697/instore-travanj-2024-123#page-59
https://jatrgovac.com/jatrgo2018/proljetno-ciscenje-kupovne-navike-metla-je-vjesnik-proljeca/
https://jatrgovac.com/jatrgo2018/proljetno-ciscenje-trzisni-trendovi-ekoloski-otisak-slijedi-sve-vise-potrosaca/
https://jatrgovac.com/jatrgo2018/proljetno-ciscenje-univerzalni-proizvodi-kontinuirani-rast-broja-muskih-korisnika/
https://jatrgovac.com/jatrgo2018/njega-rublja-kupovne-navike-rast-vaznosti-zalihovnih-kupovina-kod-deterdzenata/
https://jatrgovac.com/jatrgo2018/pranje-posuda-je-popularan-sport-medu-hrvatima