Što je gerilski marketing?

U gerilskim marketinškim strategijama tvrtka koristi element iznenađenja i nekonvencionalne metode za promociju svojih proizvoda i usluga. Gerilski marketing još se razlikuje od drugih vrsta marketinga i po tome što se često oslanja na osobnu interakciju i obično se ulaže manje novaca u ovu vrstu marketinga.

Razumijevanje gerilskog marketinga

Povezanost s emocijama potrošača ključna je za gerilski marketing. Korištenje gerilske marketinške strategije nije jednako učinkovito za sve vrste roba i usluga, a često se koristi za “nabrijanije” proizvode i ciljanje na mlađe potrošače koji će vjerojatnije pozitivno reagirati.

Gerilski marketing odvija se na javnim mjestima koja nude što veću publiku, kao što su ulice, koncerti, javni parkovi, sportski događaji, festivali, plaže i trgovački centri. Jedan ključni element gerilskog marketinga je odabir pravog vremena i mjesta za provođenje kampanje kako bi se izbjegli potencijalni pravni problemi. Gerilski marketing može biti u zatvorenom prostoru, na otvorenom ili iz zasjede.

gerilski marketing - gerilske marketinške strategije

Vrste gerilskog marketinga

Viralni ili buzz marketing

Buzz marketing je marketinška tehnika koja se fokusira na promociju “od usta do usta”. Često se primjenjuje na društvenim mrežama i oslanja se na dijeljenje sadržaja kako bi se organski podigla svijest o proizvodu ili marki.

Nevidljivi marketing

Prikriveni marketing je jeftina strategija koja nastoji prodati kupcu proizvod, a da kupac ne shvati da mu se prodaje. Razmislite kada ste zadnji put gledali TV. Iako možda niste posve pažljivi tijekom reklama, tvrtke koje postavljaju TV reklame možda vam pokušavaju plasirati proizvode, a da toga niste izričito svjesni.

Ambijentalni marketing

Ambijentalni marketing je tehnika gerilskog marketinga koja se nastoji uklopiti u prirodno okruženje, poput promocije na klupi tramvajske stanice. Umjesto stvaranja gerilske marketinške kampanje koja očito nije konvencionalna, neki marketinški stručnjaci mogu težiti suptilnijim gerilskim marketinškim kampanjama kako bi smanjili rizik od odbijanja kupaca.

Marketing iz zasjede

Prisjetite se nekih nogometnih utakmica u kojima smo imali priliku vidjeti nekoliko reklama Ožujskog piva koji je “sponzorirao događaj”. U mnogim slučajevima, tvrtke zapravo nisu sponzori. Radi se samo o gerilskoj marketinškoj strategiji od strane tvrtki koje žele iskoristiti veliki sportski događaj za promociju svojih proizvoda.

Projekcijsko oglašavanje

Projekcijsko oglašavanje podrazumijeva postavljanje velikih, zadivljujućih oglasa na zgrade ili zidove. Ovaj stil gerilskog marketinga često omogućuje tvrtkama da personaliziraju promocije, posebno za događaje. Umjesto trajnijeg oblika oglašavanja koji zahtijeva kapitalna ulaganja ili dugoročne ugovore, projekcijsko oglašavanje može biti neformalnije i zahtijevati manje kapitala.

Odličan primjer gerilskog marketinga iz zasjede

Prednosti i nedostaci gerilskog marketinga

Prednosti gerilskog marketinga

Gerilski marketing često je jeftiniji od drugih marketinških kampanja. Novoosnovane tvrtke, na primjer, često koriste tehnike gerilskog marketinga jer ova metoda također omogućuje veći kreativni kapacitet. Gerilski marketing često se oslanja na neformalna sredstva marketinških informacija, omogućujući marketinškim stručnjacima da koriste manje tradicionalne načine za implementaciju svojih strategija.

Budući da marketinški stručnjaci imaju sposobnost biti kreativniji, neke gerilske marketinške kampanje imaju mogućnost šireg dosega.

Nedostaci gerilskog marketinga

Gerilske marketinške strategije obično su slabije strukturirane, zbog čega ljudi možda neće dobiti dosljednu poruku ili će je pogrešno razumjeti. Nekima je gerilski marketing negativna vrsta marketinga, stoga promocija proizvoda na ovaj način može imati negativan utjecaj.

Najveća mana gerilskog marketinga je nemogućnost prikupljanja mjernih podataka o uspješnosti kampanje.

Je li gerilski marketing ilegalan?

Gerilski marketing je potpuno legalan. Iako su neke tehnike etički upitne, u tim strategijama nema ničeg protuzakonitog. Često se tvrtke upuštaju u gerilske marketinške strategije zbog nedostatka resursa ili kreativnijeg pristupa marketingu.

Zašto se zove “gerilski marketing“?

Gerilski marketing izveden je iz gerilskog ratovanja, tehnike fizičke borbe koja se oslanjala na korištenje različitih, jedinstvenih tehnika za postizanje prednosti. Umjesto velikog, organiziranog pristupa stjecanju položaja, gerilsko ratovanje (i gerilski marketing) oslanja se na male taktike za uspjeh.

Što Gerilske marketinške kampanje čini uspješnim?

Gerilski marketing dobro funkcionira jer su kampanje nekonvencionalne i pamtljivije, stoga je vjerojatnije je da će potrošači biti zadivljeni ili oduševljeni marketinškom kampanjom. Primarni cilj gerilske marketinške kampanje je ostaviti dojam na klijenta, a ovaj pristup može biti uspješniji u usporedbi s jednostavnijim strategijama.

Koji je prvi korak gerilskog marketinga?

Prvi korak prije primjene gerilskog marketinga je poznavanje vlastite publike, odnosno tko je ciljna skupina oglašavanja. Kada poduzeće dobro poznaje svoje tržište tada može odlučiti koja tehnika gerilskog marketinga je najprikladnija za ciljnu skupinu, ali i proizvod koji se oglašava.