Nefinancijsko izvještavanje za tvrtke danas postaje norma. Kada se u poslovno planiranje uklopi odgovornost prema okolišnim, društvenim i upravljačkim politikama poduzeća, to ima pozitivan utjecaj na razvoj premijske ponude jer se stavlja veći naglasak na image kompanije ili brenda. Neki od premijskih atributa predstavljaju kvaliteta, održivost, tradicija i originalnost. Iako premium proizvodi postoje na FMCG tržištu već mnogo godina, ozbiljnu ulogu zauzeli su tek zadnjih desetak, kada su počeli ostvarivati odlične prodajne rezultate. Čak i u doba recesije kada je FMCG industrija bilježila pad prodaje, prodaja premium proizvoda je rasla.

Neki proizvodi isticali su se potvrđenom i vrhunskom kvalitetom. Međutim, tu kvalitetu trebalo je dobro prezentirati u premijskim pakiranjima, koje su s vremenom zahtijevale održivost i recikliranje. Isto tako, trend premiumizacije u svijetu je krenuo u smjeru lokalizacije, gdje se potrošačima željnima autentičnosti doživljaja lokacije koju posjećuju želi ponuditi lokalne proizvode koji njeguju tradiciju određenog područja i zbog toga imaju dodanu vrijednost.
Dakle, dodana vrijednost predstavlja ključan aspekt koju kupac prepoznaje i cijeni i koju je spreman platiti i skuplje od regularnih proizvoda.

Nužnost ulaganja u premium proizvode

Ovdje se ne govori o luksuznim proizvodima koji predstavljaju top premium proizvode, nego premium proizvodi u FMCG kategorijama čija je cijena oko 20% viša od prosjeka kategorije. Za premium proizvode koristi se mnogo kreativnih resursa što predstavlja dugotrajan proces.

Danas kada nefinancijsko izvještavanje za tvrtke postaje vrlo važno te kada se uklopi odgovornost prema okolišu, društvu i upravljačkim politikama poduzeća, to ima pozitivan utjecaja na razvoj premijske ponude. Sve veći naglasak stavlja se na image kompanije ili brenda koji će morati imati pokriće. Premium proizvodi ne moraju nužno biti temelj financijskog uspjeha, ali će pridonijeti prestižu i percepciji potrošača koji će biti sve osvješteniji o ESG temama.

U Hrvatskoj tvrtke ne slijede dovoljno globalne trendove kada je riječ o održivosti, a glavnu kočnicu predstavlja budžet zato što promjena dizajna, koncepta i priče oko proizvoda predstavlja velik financijski izdatak.

Prestižne linije proizvoda

Mnogi proizvođači i trgovci prepoznali su potencijal premium proizvoda te ulažu znatna sredstva i kreativnu energiju s ciljem razvoja prestižnih linija. Dobar primjer predstavlja brend Argeta koja je dio portfelja Atlantic grupe, a danas je i europski lider u kategoriji mesnih i ribljih pašteta. Njihov uspjeh leži u stalnom praćenju trendova i ulaganju u inovacije te razvoju novih proizvoda. U okviru premium linije ističe se Argeta Exclusive linija, a istaknut proizvod je Goveđa pašteta s tartufima.

Zigante tartufi iz Istre smatraju da je prilagodba sve većim zahtjevima potrošača ključna da bi se ostalo konkurentno te oni konstantno poboljšavaju svoje proizvode, usluge te ulažu u postrojenja.

Potrošači danas koriste online platforme za kupnju proizvoda i usluga zbog čega je za brendove vrlo važno da budu digitalno prisutni te da prilagode svoju strategiju kako bi zadovoljili potrebe online kupaca. Tako su u Franku lansirali Franck Club, CRM platformu.

Iz konditorske tvrtke Kraš smatraju da je važno pratiti trendove i usklađivati ih s očekivanjima potrošača. U Krašu imaju brojne premium brendove od kojih se ističu Bajadera, praline Griotte, Fontana te linija Kraš Selection.

Osim toga, nude handmade asortiman poput ručno rađenih čokolada i pralina, namaza Bajadera te ručno rađene kolekcije Hrvatske baštine u bijeloj čokoladi. Nude čokoladne verzije nekih od najvećih kulturnih znamenitosti kao što su Zagrebačka katedrala, Dioklecijanova palača i šibenska tvrđave Svetog Nikole.

Izvor: Ja TRGOVAC (Objavljeno: 28. studenog 2023.)