BNP je skraćenica za bruto nacionalni proizvod. Označava vrijednost svih finalnih dobara i usluga proizvedenih pomoću domaćih faktora proizvodnje, bez obzira nalaze li se u zemlji ili inozemstvu, unutar određenog razdoblja. Realni BNP izražava vrijednost proizvodnje u stalnim cijenama iz jedne godine, stoga izražava samo promjene u količinama proizvedenih dobara i usluga.
Burza je specijalizirano tržište na kojem se prema strogo utvrđenim pravilima trguje različitim robama i uslugama, čije su karakteristike opće poznate i količine razmjenjive. Najčešće se trhuje vrijednosnim papirima te međunarodnim/stranim valutama. Glavni cilj burze je povećanje transparentnosti tržišta, veća efikasnost, manji troškovi, te povećana zaštita od manipuliranja tržištem.
Postoji nekoliko podjela burze
Podjela burze prema objektu kojim se trguje:
- Burze vrijednosnim papirima
- Robne burze
- Novčane burze
Podjela burze prema tipu trgovanja:
- Klasične burze (na kojima se trguje gotovinom, a ugovor se izvršava odmah)
- Terminske burte (na kojima se sklapaju terminski ugovori, odnosno određuju se termini izvršavanja ugovornih obveza)
Devizni rizik je rizik koji se javlja kada poduzeće obavlja transakcije u valuti drukčijoj od svoje. Rizik ovisi o određenom razdoblju u kojem se transakcija obavlja, zbog izloženosti fluktuaciji valuta, a najveći je kada je riječ o dugoročnim transakcijama (nekoliko godina). Poduzeće se izlaže riziku kada:
- Kada posjeduje novac u jednoj valuti, a očekuje izvršiti transakciju u drugoj kako bi realizirao profit
- Kada su mu potraživanja denominirana u jednoj valuti koja mora biti konkretizirana u drugu po nekoj očekivanoj vrijednosti.
- Kada posjeduje novčana sredstva u nekoj valuti, te u trenutku vraćanja mora vršiti konverziju vlastite u stranu valutu kako bi se vratilo dug
- Kada kupuje robu u jednoj valuti, prodaje u drugoj, a ostvareni prihod treba konvertirati u treću da bi se ostvarila planirana dobit.
Hrvatska obrtnička komora je samostalna stručno poslovna organizacija obrtnika koja je osnovana radi promicanja, usklađivanja i zastupanja zajedničkih interesa obrtništva. Članstvo u Hrvatskoj obrtničkoj komori je obavezno. Područne obrtničke komore udružuju se u Hrvatsku obrtničku komoru. Na razini županija djeluje 20 područnih obrtničkih komora dok na razini gradova i općina djeluje 112 Udruženja obrtnika. Hrvatska obrtnička komora obavlja sljedeće javne ovlasti:
- izdavanje dozvole (licencije) obrtnicima i pravnim osobama koje izvode praktičnu nastavu i vježbe naukovanja u skladu sa Zakonom o obrtu
- izdavanje uvjerenja o položenom ispitu o stručnoj osposobljenosti
- izdavanje diplome o majstorskom zvanju
- osnivanje Suda časti.
Tijela Hrvatske obrtničke komore su:
- Skupština
- Upravni odbor
- Nadzorni odbor
- Predsjednik
- Predsjedništvo
Izvještaj o novčanom toku je financijski izvještaj koji sadrži skupne podatke o svim novčanim prilivima koje tvrtka dobiva iz tekućeg poslovanja i vanjskih izvora ulaganja. Uključuje i sve novčane odljeve koji plaćaju poslovne aktivnosti i investicije u određenom razdoblju.
Sastoji se od 3 dijela:
- Novčani tok od poslovne aktivnosti
- Novčani tok od investicijske aktivnosti
- Novčani tok od financijske aktivnosti
“Jedinstveni posjetitelji” odnose se na stvarni broj ljudi koji su barem jednom tijekom izvještajnog razdoblja došli na vaše web mjesto ili web stranicu. Taj se broj ne povećava ako se vrati prethodni posjetitelj na stranicu više puta. Jedan posjetitelj gleda se (i računa) kao jedna IP adresa. U ovakvom računanju broja posjetitelja lako je moguće napraviti pogrešku jer jedno računalo može koristiti više korisnika (škole, zajedničke radne stanice, obiteljska računala).
Iz tog razloga u praksi se koriste različiti kriteriji za određivanje jedinstvenih posjetitelja:
- Novi posjetitelji (eng. New visitors) – broj jedinstvenih posjetitelja koji su u periodu mjerenja pristupili web stranici po prvi put
- Ponovljeni posjetitelji (eng. Repeated visitors) – broj jedinstvenih posjetitelja koji su u periodu mjerenja ostvarili dvije ili više posjeta stranici.
- Posjetitelji koji se stalno varaćaju (eng. Returned visitors) – broj jedinstvenih posjetitelja koji su određenu web stranicu posjetili i prije perioda mjerenja posjeta i to dva ili više puta.
Consulting ili savjetovanje je posao pružanja stručnih savjeta određenoj skupini ljudi ili određenoj tvrtki.
Tvrtke unajmljuju konzultantske firme najčešće jer:
- Žele vanjsko mišljenje/savjet/viđenje situacije
- Žele nekoga tko ima specijalizirane vještine
- Žele ostati u sigurnoj zoni/zoni komfora
Link building je postupak dobivanja hiperveza s drugih web stranica na vaše vlastite. Hiperveza (obično se naziva samo poveznica ili link) način je na koji se korisnici mogu kretati između stranica na Internetu. Jedna je od mnogih taktika koje se koriste u optimizaciji tražilice (SEO) jer veze predstavljaju signal Googleu da je vaša web stranica kvalitetan resurs vrijedan citiranja.
Prednosti link buildinga:
- Veća vidljivost vašeg bloga u rezultatima pretraživanja.
- Doprinosite prometu vlastite web stranice s drugih web lokacija povezanih na vas.
- Kvalitetne dolazne poveznice znače da će se vaša web stranica smatrati dragocjenim resursom. To se može postići pisanjem kvalitetnog sadržaja.
- Link building također pomaže bržem indeksiranju u rezultatima pretraživanja.
- Link building također se smatra važnim aspektom SEO-a.
Oglašavanje putem web banera označava različite tipove internet oglasa koji se mogu pronaći na veb-satranicama. Radi se o grafičkom oglašavanju na internetskim web mjestima, u aplikacijama ili na društvenim mrežama putem natpisa ili drugih formata oglašavanja izrađenih od teksta, slika, bljeskalice, video zapisa i zvuka. Postoje četiri standardne dimenzije web banera:
- baner 728 x 90 piksela
- velika kutija (big box) 300 x 250 piksela
- neboder (skyscraper) 160 x 600 piksela
- kvadrat (square) 250 x 250 piksela
Područje slobodne trgovine čine dva ili više carinska područja unutar kojih su ukinute sve carine i druga trgovinska ograničenja na skoro sve robe podrijetlom iz tih područja. Za razliku od carinske unije, zemlje pristupnice području slobodne trgovine zadržavaju vlastitu carinsku tarifu prema trećim zemljama.
Nekoliko je područja slobodne trgovine ustanovljeno diljem svijeta, npr:
- Mercosur u Južnoj Americi,
- NAFTA u Sjevernoj Americi i
- EFTA u Europi
Tajni kupac plaćeni je potrošač koji je angažiran da kupuje u trgovinama i prikuplja podatke o njima. Obično ih zapošljava treća strana, a ne sama trgovina ili tvrtka, a najčešće je riječ o uslužnim djelatnostima.
Tajni kupci nisu angažirani da daju mišljenja, već su angažirani da procjenjuju tvrtku i njezine zaposlenike iz perspektive korisničkog iskustva.
Odgovornosti tajnog kupca:
- Obilaženje trgovina i uslužnih centara u ulozi običnog kupca
- Dolaženje do korisnih informacija o kvaliteti usluga
- Ocjena stručnosti i ljubaznosti zaposlenih u objektu, kvalitete njihovih preporuka, urednosti prostora…
- Postavljanje pitanja po unaprijed predviđenom planu
- Pamćenje brojnih detalja vezanih za konkurentsku tvrtku
- Pisanje izvještaja