U današnje vrijeme sve više ljudi prelazi na biljnu prehranu, odnosno konzumaciju namirnica biljnog porijekla, uz potpuno ili djelomično izbjegavanje životinjskih proizvoda. Razlozi za usvajanje plant based trenda su raznoliki, uključujući brigu za zdravlje, ekološku osviještenost i etičke vrijednosti. Iako je broj vegana i vegetarijanaca porastao, većina stanovništva još uvijek konzumira meso i druge proizvode životinjskog porijekla. Zadnja istraživanja pokazuju kako se globalni udio plant based kupaca stabilizirao, pri čemu budućnost biljnih proizvoda pripada više fleksitarijancima, a vegani ostaju manjina.

Fleksitarijanski način prehrane poznat kao polu vegetarijanski pokret postoji od 2019., a na popularnosti je dobio u 2022. godini. Ovo je vrsta prehrane koja promiče visoku razinu biljnih namirnica, dok dopušta meso i druge životinjske proizvode u manjim količinama. Dakle, kao što ime sugerira – fleksibilni vegetarijanci.

Dobavljači i trgovci trebali bi razmotriti opciju širenja asortimana kako bi zadovoljili rastuću potražnju. Prema studiji Veganz iz 2022. godine, fleksitarijanci predstavljaju demografsku skupinu koja doživljava najbrži rast, a sada čine 22% Europljana. Glavni motiv za promjenu prehrane im je održivost.

Ne mijenjaju samo fleksitarijanci svoje navike sve više prema biljnoj prehrani, već i mesojedi. Istraživanje je pokazalo kako 27% ljudi koji konzumiraju meso i druge proizvode životinjskog podrijetla postaju otvoreniji prema biljnoj prehrani te su voljni konzumirati bezmesne proteinske alternative.

Klimatske promjene važan su čimbenik kada se razmatra odricanje od mesa. Posebno mlađe generacije sve se više odriču mesa radi svijesti o klimatskim promjenama i njihovom utjecaju na okoliš. Mnogi mladi ljudi prepoznaju kako smanjenje potrošnje mesa može smanjiti emisije stakleničkih plinova i pomoći u očuvanju planeta za buduće generacije. Oni se okreću prema biljnoj prehrani, veganskom ili vegetarijanskom načinu života. Mlađa generacija nije samo budućnost, već su i budući kupci – stoga trgovci i dobavljači trebaju slušati njihove vrijednosti i navike potrošnje ako žele uspjeh na tržištu.

Budućnost plant based trenda izgleda vrlo obećavajuće. Mlađa populacija posebno je sklona ovom tipu prehrane. Kako će vrijeme odmicati, tako će se mijenjati i struktura kupaca kojoj će ponuda plant based proizvoda na policama biti iznimno važna. Poruka trgovcima i dobavljačima je da uzmu u obzir potencijal za rast i profitabilnost u ovom segmentu te navike i potrebe mlađe generacije koje će s vremenom postati sve izraženije.

Izvor:
Ja TRGOVAC (Objavljeno: 12. lipnja 2023.)