Mnogim poduzećima tržište na kojem su započeli, a potom i razvili svoje poslovanje nije dovoljno veliko. Za njih je rast u zemljama diljem svijeta glavni cilj, a širenje prodaje motiv. Taj cilj moguće je postići na nekoliko načina: osnivanje podružnice, akvizicija poduzeća, kupovanje dionica, ulaganje, sklapanje novih inozemnih partnerstava.

Pokrenuti međunarodni razvoj poslovanja nije samo puka odluka i njeno provođenje u djelo. Mnogo je izazova s kojima se treba suočiti, a najveći među njima su usklađenost i pravna regulativa. Prelazak na globalno tržište međutim pruža specifične prednosti:

  • Svojim proizvodima ili uslugama dajete dodatnu šansu za produljenje životnog vijeka pronalaskom novih tržišta na koje ih šaljete
  • Reducirate ovisnost o tržištu na kojem ste prvotno razvili posao
  • Ukoliko vaše poslovanje ovisi o destabilizaciji na vašem tržištu ili je uporaba vaših proizvoda/usluga namijenjena ili ograničena na određena godišnja doba, možete izjednačiti prodaju na tržištima suprotnih fluktuacija
  • Saznat ćete kako „diše“ konkurencija u inozemstvu te na taj način naučiti kako se protiv njih natjecati na tržištu itd.

Ako vas muči pitanje „U kojoj zemlji razvijati poslovanje“ opcija je nebrojeno. Samo zavrtite globus i prstom dotaknite neku zemlju

Ipak, ne tako brzo!

U kojoj zemlji razvijati poslovanje?

Ako vam je prst na globusu pao na npr. Japan, nekoliko je ključnih pitanja koje si morate postaviti:

  • Hoće li proizvod/usluga koju prodajete biti u skladu s kulturološkim značajkama/odrednicama zemlje u kojoj razvijate poslovanje?

Ukoliko su vaš proizvod „mlinci“ onda Japan zasigurno nije dobar izbor zemlje u kojoj bi ponudili svoje proizvode. Istraživanje tržišta dat će vam odgovor na ovo pitanje.

  • Je li vaše ciljano tržište imalo priliku upoznati se s vašim proizvodom?

Ukoliko je odgovor negativan, morate znati da edukacija stanovnika, marketinške i prodajne aktivnosti koje morate provesti koštaju mnogo vremena, ali i novca.

  • Jeste li spremni na lokalno natjecanje?
  • Kako se osjećate u zemlji u kojoj bi trebali razvijati posao?

Osjećate li se dobrodošlo i ugodno u toj zemlji? Kako biste adekvatno upravljali lancem prodaje u ranim faza poželjno je da određeni dio vremena provodite u tom gradu te da se upoznate s jezikom i kulturom lokalnog stanovništva.

Nemojte se obeshrabriti ukoliko dobiveni odgovori nisu onakvi kakvim ste ih očekivali. Svaka roba ima svoga kupca i svaka ideja sigurno će negdje uspjeti/zaživjeti, samo treba otkriti gdje.

Ipak, voditi ćemo se situacijom u kojoj su dobiveni odgovori u skladu s priželjkivanim. Napokon je stiglo vrijeme za izvoz proizvoda. Što sad? S kojim poteškoćama se možemo susresti u ovoj fazi poslovanja? Donosimo neke od najčešćih:

  • Fluktuacija valuta
  • Pomno planiranje strategije
  • Kulturološke, pravne, administrativne, socijalne i ekonomske razlike koje obliku tržište
  • Razlike u cijenama, otpremanju, uvjetima plaćanja, pakiranju

Kako vaše poslovanje sazrijeva paralelno s rastom tržišnog udjela, postoji mogućnost susretanja s ograničenjima rasta vašeg izvornog ciljnog rasta. Planiranje i provedba strategije rasta za razvoj novih tržišta i širenje vašeg poslovanja, prije nego što se vaše trenutno tržište poravna, neće samo pomoći samo vašem poslu da preživi u teškim vremenima, već bi vam moglo i znatno pomoći u odnosu na konkurenciju.

Stručnjaci za međunarodni razvoj poslovanja moraju biti u stanju raditi na visokoj razini prilikom pružanja usluga kupcima, razvoja strategije ulaska na novo tržište te pri procjeni sposobnosti vlastite organizacije da udovolji potrebama kupaca.

Traid Ready navodi ovih sedam kategorija znanja, vještina i stavova kao ključne za bilo kojeg stručnjaka za međunarodni razvoj poslovanja:

  1. Utvrđivanje izvedivosti međunarodne trgovine

Stručnjaci za međunarodni poslovni razvoj razumiju važnost procjene potencijalne dobiti naspram potencijalnog rizika kako bi se što preciznije utvrdila izvedivost na tržištu.

  1. Planiranje širenja tržišta

Kao stručnjak za međunarodni poslovni razvoj (IBDP), morate imati sposobnost razviti detaljan međunarodni poslovni plan i pomoći u njegovoj provedbi. Pojedinac u ovoj ključnoj ulozi razumjet će i razviti strategije upravljanja svim rizicima koji su identificirani i definirani u planu.

  1. Stvaranje učinkovitih strategija ulaska na tržište

IBDP-ovi razumiju važnost istraživanja mogućnosti ulaska na tržište, analiziraju ih, a potom odabiru najbolje strategije ulaska i strateška partnerstva za svoje potrebe. Zatim to znanje primjenjuju provodeći sveobuhvatnu procjenu mogućnosti ulaska na međunarodno tržište za izvoz proizvoda ili usluga te preporučujući optimalnu strategiju ulaska na tržište.

  1. Prilagodljiva proizvodnja proizvoda / usluga

Od vitalne je važnosti da bilo koji IBDP shvati važnost prilagođavanja proizvoda i usluga međunarodnom tržištu. Kada to shvati sva svoja znanja treba primijeniti kako bi održao konkurentnu prednost prilikom prilagođavanja proizvoda i usluga međunarodnom ciljnom tržištu.

  1. Međunarodna prodaja i marketing

Dobar stručnjak za međunarodni poslovni razvoj razumije da, iako marketing može stvoriti potražnju, učinkovita prodajna strategija ključna je za zaradu od te potražnje. Samim tim osigurava da proizvod ili usluga organizacije odgovaraju potrebama i interesima međunarodnog ciljnog tržišta ili određenog klijenta, kupca ili partnera.

  1. Interkulturalna kompetencija

IBDP shvaća interkulturne razlike i njihov utjecaj na međunarodno poslovanje. Uvijek će prilagoditi svoju poslovnu praksu kako bi pokazali interkulturalnu kompetentnost i izgradili bolje odnose s drugim profesionalcima diljem svijeta.

  1. Međunarodno pravo i etika

IBDP poznaje osnovna pravna načela međunarodnog poslovanja i udovoljava svim domaćim i stranim pravnim zahtjevima koji reguliraju međunarodne trgovinske aktivnosti. Osnivanje međunarodnog prava omogućuje im donošenje etičkih odluka i preporuka za potporu profesionalnosti i organizacijskom odlučivanju u međunarodnim trgovinskim aktivnostima.

Mislili ste da je međunarodni razvoj poslovanja puka odluka i jednostavan ulazak na drugo tržište? Sada vam je malo jasnije da je ovaj proces poprilično kompleksan. Stoga i ne čudi što su stručnjaci za međunarodni razvoj poslovanja jedni od najtraženijih i najbrže rastućih pozicija u globalnoj trgovini.

Dakle, ako u sebi krijete potencijal IBDP-a, smiješi vam se svijetla budućnost :)