Živimo u vremenu kada sve vodeće i uspješne tvrtke imaju izvrsno razrađen marketing putem kojeg prezentiraju djelatnosti tvrtke javnosti i to na način da one u ljudima probude određene emocije koje će u konačnici proizvesti željeno djelovanje korisnika. Dobro osmišljen marketing donosi dodatnu vrijednost, a iako je to već dobro znano marketing se još uvijek nije dovoljno, ali ni dovoljno dobro proširio u svim područjima svijeta te u svim poduzećima. Jedan od glavnih razloga čemu je to tako jest vjerovanje kako marketing podrazumjeva samo oglašavanje, odnosno poistovjećivanje marketinga s posljednjim, vanjskim krugom marketinga

Ako se sada pitate  o kojim krugovima je riječ, vratite se na naslovnu fotografiju ovog bloga.

Naime, Seth Godin napisao je sjajan članak u kojem obrađuje tematiku pogrešnog shvaćanja marketinga pri čemu marketing razlučuje na nekoliko krugova. Krugove je obojio tamno plavom, plavom, žutom i zelenom bojom.

Svaka boja pokriva određene marketinške aktivnosti:
  1. Tamnoplavi krug: Marketing započinje realizacijom i izradom proizvoda ili usluge o kojem vrijedi ili će vrijediti razgovarati;
  2. Svijetloplavi krug: Olakšajte uporabljivost proizvoda/usluge kako bi prelazak iz robe u iskustvo bio što lakši;
  3. Žuti krug: Ispričaj priču koja će odjeknuti (treba ju razumjeti i uskladiti);
  4. Zeleni krug: Ako ste pravilno poduzeli prve korake, potreba za oglašavanjem („vikanje“ o vašem proizvodu) bit će ograničena jer će se za to uglavnom proizvodi/usluge pobrinuti sami.

Dakle, zelenim krugom treba zatvoriti, a ne započeti marketinški proces, a kada vam pobliže razjasnimo uloge svakog kruga, nećete se više pitati „zašto“:

Marketing = oglašavanje. Ili ipak ne. Svrha marketinga u ovom posljednjem, zelenom, krugu jest promovirati i „vikati“ o onome što vam tvornica, poduzeće, sustav ili šef serviraju. Ove aktivnosti najčešće se poistovjećuju s marketingom upravo zato što su „najglasnije“, najvidljivije, „opipljive te karakteristične za djelovanje dobrotvornih organizacija, političara, osiguravajućih društava, a sve više i domaćih i stranih influensera. Oglasi i reklame nalaze se na svakom koraku, u svakom uglu, a pogledate li sada oko sebe i sami ćete, sigurni smo, moći zapaziti makar dva.

Sljedeći, žuti krug ipak ima mnogo više utjecaja doli zeleni. U ovom krugu stvaraju se i pričaju priče koje će odjeknuti. Čin je to postizanja usklađenosti, razumijevanja i prihvaćanja različitih svjetonazora te uzdizanja „čudnoga“. Pametni trgovci u ovom krugu prepoznaju, ali i priznaju kako njihovi proizvodi/usluge nisu namijenjeni svakome, međutim sigurni su da će se određena skupina ljudi u njih zaljubiti. Da će ih poželjeti. Da će za njima posegnuti.

Proizvodi i usluge bit će samo „roba“ ako ih kao takve i predstavljate. Stoga sljedeći krug predstavlja čin mijenjanja onoga što potencijalni proizvod ili uslugu okružuje, dodavajući i naglašavajući dodatnu upotrebljivost i podršku. Najbolji primjer, svima poznat, upravo je Ikea. Osim što prodaje namještaj, ona je u svoju ponudu uvrstila njegovu montažu te isporuku. I o tome se priča!

Posljednji, a zapravo prvi krug je sam proizvod ili usluga. Kada stvar ili usluga koju prodajete priča priču sama za sebe, kada je upečatljiva i vrijedna razgovora i preporuke, kada nameće vlastita pravila tržištu – marketing se čini mnogo lakšim.

I zato, ako ste u nedoumici i razbijate glavu zašto vaše marketinške aktivnosti ne urađaju plodom – uđite u prvi krug. Vidite je li vaš proizvod ili usluga marketinški zamišljen te tako uštedite na troškovima i izbjegnite probleme oko „vikanja“ o proizvodu/usluzi.

I za kraj, dodali bismo i peti krug: Operando upomoć!

Pružajući široku paletu usluga, a time i savladavanja svih „krugova marketinga“ Operando vam stoji na usluzi kako biste pronašli svoje „mjesto pod zvijezdama“ ili učvrstili temelje poslovanja u regiji.