Neki su proizvodi lako prepoznatljivi kao i tvrtke koje ih proizvode. Na primjer, bocu gaziranog pića s crvenom etiketom i bijelim fontom ne možete zamijeniti s nečim drugim osim s bocom Coca-Cole ili ako na radiju čujete “kad si gladan, nisi svoj” odmah ćete znati da se radi o Snickers čokoladi. Ovo su dobri primjeri uspješne strategije brendiranja proizvoda – lice i osobnost brenda se daju pojedinačnim proizvodima.

Općenito, brendiranje je čin identificiranja proizvoda na tržištu na način koji ga izdvaja od bilo kojeg drugog proizvoda. Što je jača strategija brenda, to će se proizvod više isticati.

Ne morate biti na razini Coca-Cole ili Snickersa da biste iskoristili brendiranje proizvoda, a u ovoj objavi možete saznati kako možete izgraditi čvrstu strategiju brendiranja proizvoda koja će biti zapažena.

Što je brendiranje proizvoda?

Brendiranje proizvoda je razvoj karakteristične marke za određeni proizvod s namjerom da se dosegne ciljana skupina potrošača.

Sve, od sredstava za čišćenje, preko slatkiša do automobila, može imati vlastitu marku i marketinšku strategiju. Bez obzira na proizvod, ideja brendiranja proizvoda ostaje ista: istaknuti se u moru sličnih proizvoda i dati ljudima razlog da odaberu vaš.

Kako se brendiranje proizvoda razlikuje od brendiranja tvrtke?

Marke proizvoda često su na neki način povezane s korporativnom markom, ali ključna razlika je u tome što robne marke proizvoda imaju vizualni identitet i osobine koje su odvojene od tvrtke koja ih proizvodi.

Uzmimo za primjer Mars. Tvrtka proizvodi niz proizvoda, uključujući M&M’s, Skittles, pa čak i Whiskas hranu za mačke, a svaka robna marka proizvoda ima svoj vlastiti vizualni identitet.

Koji su elementi brendiranja proizvoda?

  • 1

    Boje: one su jedan od najvažnijih elemenata brendiranja, a znanost pokazuje da boje utječu na ponašanje, raspoloženje i razinu stresa kod ljudi.

  • 2

    Logo i dizajn: Ljudi su vizualna bića i mnogi ljudi kupuju jer im se sviđaju logotip i dizajn proizvoda i žele ga isprobati.

  • 3

    Ime i opis: Robne marke sve više naginju da svojim proizvodima daju različita imena jer se čini da ih ljudi vole i poistovjećuju se s njima, čime se povećava prodaja.

  • 4

    Dizajn ambalaže proizvoda: Dobro i privlačno pakiranje daje dojam vrhunskog proizvoda izvrsne kvalitete. Brendovi koji vode računa o pakiranju svojih proizvoda obično dobivaju bolje recenzije i ostvaruju veću prodaju.

Zašto je brendiranje proizvoda važno?

Prepoznatljivost brenda pruža brojne prednosti tvrtki, čak i ako kupci odmah ne povežu proizvod s korporativnom markom.

Marka nije logotip; logo je slika koja komunicira značenje iza brenda. Brend je veza, emocije i percipirana vrijednost. To je ono što kupac osjeti i pomisli kada vidi proizvod i odabere ga između svih ostalih na polici. Brendiranje tjera kupce da kupuju zbog osjećaja, iskustva i zato je brendiranje proizvoda izuzetno važno.

Prednosti prepoznatljivog brendiranja proizvoda

Identifikacija

Kao i kod bilo koje vrste brendiranja, brendiranje proizvoda olakšava prepoznavanje među sličnim proizvodima. Što je brend prepoznatljiviji, to više povrata ulaganja možete dobiti od svog oglašavanja i marketinga.

Razmislite o tome kad ste posljednji put išli u kupnju i našli se u potrazi za prepoznatljivom bojom proizvoda, poput žute boje keksa “Domaćica”, umjesto samog imena robne marke kako biste locirali proizvod.

Ekspanzija

Posjedovanje brenda koji ljudi već poznaju i vole može olakšati širenje na novo tržište ili uvođenje novog brenda iste tvrtke. Prepoznatljiv brend pomaže izgraditi kredibilitet za nove proizvode i potiče kupce da ih isprobaju.

Prednost proizvoda

Svijest o robnoj marki ima veliku težinu kad se radi o preferencijama potrošača. Ljudi kupuju marke koje poznaju i kojima vjeruju. Kada stvorite robnu marku koja je dosljedna i privlači vašu ciljanu publiku, imate veće šanse za uspjeh na tržištu.

Natjecanje

Dobra strategija brendiranja proizvoda znači i obraćanje pozornosti na druge marke na tržištu. Jake marke mogu obeshrabriti druge tvrtke za plasiranje sličnih proizvoda. Međutim, dobro brendiranje proizvoda može olakšati ulazak na tržište.

Različiti brendovi tvrtke Podravka

Strategija brendiranja proizvoda

Brendiranje proizvoda uključuje logotip, boje, dizajn ambalaže, naziv i opis proizvoda, glas brenda, vrijednosti brenda, priču o brendu i općenite poruke koje koristi brend.

Jeste li spremni razviti strategiju brendiranja proizvoda? U nastavku pročitajte nekoliko savjeta za uspješno brendiranje proizvoda.

Istražite svoju publiku

Svaka nova strategija brendiranja proizvoda počinje istraživanjem tržišta. Morate odlučiti koja je vaša ciljana skupina kupaca i prilagoditi brend njima.

Da biste to učinili, pokušajte odgovoriti na ova pitanja:

  • Koja je namjena proizvoda?
  • Tko su korisnici proizvoda?
  • Zašto bi kupci trebali kupiti vaš proizvod, a ne neki od konkurencije?
  • Što ciljana skupina potrošača inače cijeni kod sličnih brendova?

Uvid u ciljanu skupinu potrošača neprocjenjiv je za razvoj vašeg brenda. Na primjer, anketiranje vam može dati podatke o stvarnim bolnim točkama s kojima se susreću potrošači, kako biste bolje prilagodili svoju strategiju brendiranja proizvoda.

Upoznajte svoju konkurenciju

Dobro brendiranje proizvoda ovisi o vašoj sposobnosti da se istaknete. Da bi to učinili, prvo morate znati tko se još bori za prepoznatljivost na tržištu. Istražite konkurenciju. Saznajte što kupci misle o konkurentskim robnim markama i što bi ih moglo natjerati da pređu na vašu (npr: bolje cijene, veće količine, kvaliteta proizvoda itd.). Ove informacije poslužit će kao gradivni element vaše strategije brendiranja proizvoda.

Definirajte osobnost svog proizvoda

Kad bi vaši proizvodi mogli govoriti, što bi rekli? Kako bi zvučali? Kako bi mirisali? Kakav osjećaj bi pružali?

Brendiranje je skup vizuala, zvukova, mirisa, tekstura i asocijacija. Definiranje osobnosti robne marke može pomoći u odabiru logotipa, boja, pakiranja i drugih detalja na koje će se potrošači oslanjati da identificiraju vašu marku.

Budite dosljedni u brendiranju proizvoda

Bez obzira kako pristupite strategiji brendiranja proizvoda, uvijek je važna dosljednost. Napravite stilski vodič s detaljima kako bi vaš brend trebao biti predstavljen.

Uobičajene stvari koje stilski vodič marke treba sadržavati su:

  • Veličina
  • Plasman
  • Paleta boja
  • Temeljne vrijednosti
  • Slike
  • Glas marke

Isti bi stil trebao biti dosljedan u svim vašim vizualima: na web stranici, vašim posjetnicama, na svakom tržištu na kojem se proizvod prodaje itd.

Odrazite identitet svoje robne marke u svom marketingu i oglašavanju. Što ste dosljedniji, vaš brend postaje privlačniji i manje je vremena potrebno da kupci osjete povezanost s brendom.

Usluge tvrtke Operando: Branding proizvoda i usluga

Brendiranje proizvoda važan je korak u svakoj marketinškoj kampanji; davanje jedinstvenog identiteta proizvodima, stvaranje nečega s čime se ciljana publika može poistovjetiti i razvijanje veze s njima je ono što jamči uspjeh proizvoda.

Branding proizvoda i usluga podrazumijeva evaluaciju snage i pozicije branda, ukoliko je već prisutan na tržištu direktno ili putem postojećih posrednika. Operando nudi uslugu razvoja lokalno prilagođenog branda, kroz definiranje te implementaciju branding strategije za pozicioniranje na lokalnom tržištu.

  • Evaluacija snage i pozicije branda
    Usluga evaluacije snage i pozicije branda pruža temeljitu analizu vašeg branda na tržištu.
  • Razvoj lokalno prilagođenog branda
    Razvoj lokalno prilagođenog branda fokusira se na stvaranje ili prilagodbu vašeg branda specifičnostima lokalnog tržišta.
  • Brendiranje usluga
    Brendiranje usluga podrazumijeva stvaranje prepoznatljivog identiteta kroz vizualne elemente, naglašavanje kvalitete usluge te povezivanje s korisnicima kroz priču o brendu.