Razlika između marketinga i prodaje

Iako prodaju i marketing često stavljaju u isti koš, a njemu ne pripadaju, i jedan i drugi segment jako su važne funkcije jednog poduzeća ili organizacije

Najjednostavnije rečeno, marketing postavlja temelje za prodajni proces. To podrazumijeva privlačenje potencijalnih klijenata ili kupaca, a potom i zadržavanje istih. Prodaja je pak završni čin, zaključivanje posla.

I tu možemo završiti članak.

Ili ne pak tako brzo?

Osim što se ova dva odjela često poistovjećuju, nije rijetkost niti da se međusobno natječu, umjesto da udružuju snage i rade zajedno, usmjereni ka istom cilju. Jasna i dvosmjerna komunikacija dvaju odjela nužna je za zdrav rad, rast i razvoj tvrtke. U suprotnom, tvrtka se može suočiti s velikim nedostacima.

Ako ovo dvoje još uvijek nije usklađeno u vašoj tvrtki, ovaj članak pojasnit će vam zašto bi se to trebalo promijeniti.

Razlika između prodaje i marketinga

Marketing je sredstvo informiranja vaše ciljane publike o poslu, uslugama i proizvodima koje nudite. Upućuje i obrazuje potencijalne kupce u to zadovoljava li vaš posao njihove potrebe i želje te na koji način.

Marketing pomaže u tome da svoju ponudu izdvojite od ponude konkurencije.

Danas je najveći pokretač većine tvrtki online marketing.

Nekoliko je marketing kanala i vrsta koje možete iskoristiti za promociju vlastitog poslovanja, a u skladu s ciljanom publikom.

  • Sadržajni marketing, kao što su blogovi, e-knjige, tehničke knjige i podcastovi, vrlo su popularni marketing kanali današnjice. Vođenje bloga jedan je od najučinkovitijih alata za privlačenje kupaca i pružanje stvarnih rješenja ili edukacije iz područja koja ih najviše zanimaju.
  • Optimizacija za tražilice ili SEO optimizacija. Ovim postupkom optimizirate sadržaj na web stranici, uključujući blogove, tako da se vaš sadržaj prikazuje što „više“ u rezultatima pretraživanja. Ovaj alat posebno je važan i koristan kada pokušavate privući ljude koji su izvršili pretraživanje koje se odnosi na uslugu koju nudite.
  • Marketing s plaćanjem po kliku, koji se naziva i plaćeno pretraživanje. To uključuje postavljanje oglasa tamo gdje vaši kupci pretražuju. Primjer za to je Google AdWords. Svaki put kada korisnik klikne na oglas, naplaćuje vam se određena svota novca.
  • Marketing na društvenim mrežama, kao što su Facebook, Facebook Messenger, Twitter, Instagram, YouTube, Tumblr, Tik Tok i LinkedIn, sve su popularniji. Štoviše, tko se do danas nije „ukrcao na ovaj oglašivački vlak“, uvelike kasni i vrijeme mu je da se trgne. Oglašavanje na društvenim mrežama, posebno na facebooku, može biti od iznimne pomoći prilikom ciljanja optimalne i željene publike.
  • E-mail marketing cilja određenu, segmentiranu publiku.
  • Tiskani marketing, poput novina i časopisa. Nekoliko različitih publikacija nudi mogućnosti sponzorstva i oglašavanja koje mogu biti korisne ako se čitateljstvo publikacije uskladi s vašom ciljanom publikom.

Marketinški timovi koji su svjesni uloge marketinga u prodaji i poslovanju tvrtke općenito, koriste kombinaciju gore navedenog i obično segmentiraju svoju ciljnu publiku kako bi osigurali da pravi ljudi primaju prave poruke, na pravi način i u pravo vrijeme.

Što je prodaja?

Jednom kada marketing generira potencijalne kupce, prodajni tim odgovoran je za pretvaranje tih potencijalnih kupaca u stvarne kupce.

Iako se prodaju često poistovjećuje s razgovorom koji pomaže ljudima u kupovnoj odluci, ona je puno više od toga. Uključuje sve aktivnosti potrebne za prodaju proizvoda ili usluge vaše tvrtke: kontaktiranje potencijalnog kupca, određivanje potreba potencijalnih klijenata, određivanje cijena proizvoda i usluga, pripremu prijedloga ili ponuda i još mnogo toga.

Djelatnici u prodaji usmjereni su ka izgradnji odnosa na osobniji, personaliziraniji način. Njihova strategija je razumjevanje potreba i želja kupca te rješavanje prigovora i nedostataka. Zbog izravnog kontakta i osobnijeg pristupa klijentima, oni su zapravo svojevrsni ambasadori tvrtke ili brenda iza kojeg stoje, a istovremeno nose i epitet pouzdanog partnera koji rješava probleme na koje se u poslovanju nailazi.

Iz svega navedenog, kao osnovnu razliku između prodaje i marketinga, mogli bismo izvući sljedeće:

Razlika je u tome što se prodaja usredotočuje na izravan odnos/rad s potencijalnim i postojećim klijentima, dok su marketinške aktivnosti usredotočene na poticanje interesa za vaš posao. Marketing je, dakle, prvi korak ili preteča u privlačenju potencijalnih kupaca, dok prodaja taj interes koristi i njeguje.

Sada kada smo utvrdili razlike, shvaćamo i i nužnost suradnje odjela marketinga i prodaje.

Odjel marketinga bratski je odjel s onim prodajnim. Jedan drugoga nadopunjavaju. Bez marketinga, kupci, oni potencijalni, ali i oni postojeći, možda nikada neće dobiti priliku predstaviti se tvrtki, ali ni čuti za tvrtku koja potencijalno rješava njihove probleme, dok bez prodaje, tvrtka možda nikad neće moći osigurati prihode koji su joj potrebni za opstanak na tržištu.

 

I zato, zatražite pomoć oko svoje prodajne i marketinške strategije već danas! Operando će se pobrinuti da prave informacije stignu potencijalnim klijentima u pravo vrijeme te da njihov interes konvertiramo u zajedničku dobit.

Kontaktirajte nas!

Koristimo kolačiće kako bismo poboljšali korisničko iskustvo na našim stranicama. Nastavkom korištenja stranice ili klikom na gumb "prihvaćam", pristajete na korištenje kolačića.