Ne budite svoj vlastiti šef, budite CEO

Drugima budite šef, a sebi budite CEO. Danas ćemo vam otkriti zašto ne biste trebali biti šef samom sebi, već CEO. Nakon što ovo pročitate uslijedit će značajne promjene u poslovanju

Biti izvršnim direktorom značilo bi, prema službenim definicijama, biti netko tko je na hijerarhijski najvišoj poziciji zadužen za upravljanje organizacijom. Ovisno o korporacijskoj strukturi, izvršni direktor upravnom odboru podnosi izvješća te obavlja druge aktivnosti koje su od vitalne važnosti za održavanje tvrtke na životu.

Biti, međutim, „sam svoj šef“ znači da većinu „važnog“ posla obavljate sami, ali i da često odluke na visokoj razini donosite sami. Drugim riječima zaduženi ste za „ne 3, već 4 kantuna kuće“.

Izvršni direktor ne nosi 4 kantuna kuće na leđima, a kako biste uistinu mogli biti uspješan vlasnik tvrtke morate naučiti obrasce CEO-a te se odmaknuti od parole „sam svoj šef“. Ne učinite li to, oni koji su pravili istu grešku poručuju: „izgorjet ćete!“.

Morate znati:
  1. CEO ne obavlja sav posao!

Možete biti sam svoj šef, no nemojte si dozvoliti da vas posao kojeg ne morate obavljati zatrpa i oduzme vam fokus sa stvari koje su bitne za vaš razvoj, odnosno s radnji koje izvršni direktor treba poduzeti ne bi li se tvrtka proširila ili jednostavno poboljšala svoje poslovanje.

To ne znači da na početku osnivanja firme nećete upravo vi biti jedini koji će obavljati sav posao. I to je u redu, jer ipak je vaš posao „vaše dijete“. Da biste došli do vrha, morate, dakle, krenuti od početka. Ipak, kada posao krene uzlaznom putanjom, ne čekajte „pravo vrijeme“ da posao prepustite određene zadatke ljudima koji će raditi za vas, jer:

  1. Pravo vrijeme ne postoji

Pazite da vam pravo vrijeme za poduzimanje „rizika“ ne klizne između prstiju čekajući da dođe. Odvažite se, iziđite iz zone komfora i napravite prvi korak ka promjenama. Zaposlite ljude i predajte im dio odgovornosti! Postoji velika vjerojatnost da ćete pronaći nevjerojatne ljude koji posao obavljaju efikasno, brzo i odgovorno. Istovremeno, zapošljavanjem ljudi i podjelom zadataka oslobodit ćete si vrijeme koje možete iskoristiti za planiranje posla na višoj razini ili pak za druge, vama bitne, stvari. Novac koji ćete uložiti na „unajmljenu“ pomoć,  isplatit će vam se.

  1. Imati realna očekivanja

Mnogi šefovi ulaze na „teren“ s namjerom promjene igre i postizanjem zgoditka. Međutim, svaka promjena popraćena je sa stresom, novim idejama za ostvarenje ciljeva, povećanim obujmom opterećenja i odgovornosti. Ako želite biti uspješan izvršni diktor, sve ove stvari nećete staviti samo na sebe, ali ni na ljude koji nisu dorasli zadatku. Postavit ćete realna očekivanja koja neće frustrirati niti vas, niti ljude kojima povjeravate zadatke.

  1. Jasno komuniciranje

Tim u mraku je tim koji se može okrenuti protiv vas. Kad se zaposlenici osjećaju zapostavljenima ili izvan kontrole, podložni su stresu. Stres dovodi do nedostatka produktivnosti, brige zbog sigurnosti posla, pa čak i do sabotaže ako zaposlenici osjećaju toliko tjeskobe da krive tvrtku. Kao izvršni direktor, morate osigurati jasan način komuniciranja promjena, ideja i vijesti o tvrtki kojima svi mogu pristupiti. Osim toga, budite sigurni da vaš tim ima način za povratnu komunikaciju s vama.

  1. Usmjerite se ka budućnosti

Mislite li razvijati vlastitu firmu morate biti okrenuti budućnosti. Morate razmišljati nekoliko koraka, tjedana, mjeseci, godina unaprijed. Planovi će vam se svakako po putu mijenjati, no važno je imati viziju.

A zašto je vizija važnija od strategije očekuje vas u našem sljedećem blogu 😊

Koristimo kolačiće kako bismo poboljšali korisničko iskustvo na našim stranicama. Nastavkom korištenja stranice ili klikom na gumb "prihvaćam", pristajete na korištenje kolačića.