Kako postati „Ljubičasta krava“ na tržištu

  • Home
  • Blog
  • Blog
  • Kako postati „Ljubičasta krava“ na tržištu

Globalizacija je nametnula nova pravila igre u poslovnom svijetu, za ulazak na tržite, ali, što je još i važnije, za optanak na istom. Stoga je ključna stvar koju treba zadovoljiti kako bismo se istakli na tržištu te na njemu postali dominantni, razlikovati se od konkurencije. Trebamo tržištu ponuditi jedinstveno rješenje, rješenje koje je drukčije od svega onoga što je na tržištu već ponuđeno

Ukoliko niste u stanju tržištu ponuditi ništa više i ništa drukčije negoli vaša konkurencija koja se bavi istim poslom, osuđeni ste na nadmetanje cijenama. Upravo zato biti drugačiji prvi je korak ka stvaranju posla koji u očima klijenata vrijedi više i kojemu su spremni pružiti povjerenje, vrijeme i novac.

Sama diferencijacija nije pak dovoljna da biste postigli uspjeh. Kada detektirate problem koji potencijalni klijenti imaju, a vi i vaša konkurencija razvijate rješenje za isti, pobrinite se da vaše rješenje bude odvažno, kreativno i da na najbolji mogući način zadovoljava nezadovoljene potrebe klijenata, a time i tržišta. Dakle, morate pronaći rješenje kojeg se nitko drugi nije sjetio te o kojem nitko drugi ne priča.

Ipak, prije definiranja rješenja potrebno je detektirati problematiku. Zapitajte se je li problematika za čijim rješenjima vaša industrija traga uistinu prava, pravovremena i najhitnija u tom trenutku. Ako nije, budite odvažni i izađite s rješenjem čija se problematika do tada nije stavljala u fokus. Jer, nije li, primjerice, novo, inovativno pakiranje, cijene, isporuka, razlikovanje proizvoda ili usluge problem na koji su fokusirani svi u vašoj industriji? I Zato -> kreirajte trend. Započnite priču. Imajte viziju. Neka se drugi nastavljaju na nju. Postavite svoja vlastita pravila tržištu, ali i konkurenciji.

Pitanje u kojem se krije sva filozofija uspješnog marketinga je: imate li rješenje u koje će potencijalni klijenti biti voljni uložiti svoja sredstva? Rješenje koje će oni htjeti platiti?

Zapamtite, biti drugačiji nije dovoljno. Riječ „drugačiji“ mora ima posebnu, višu, „ekstremnu“ vrijednost vrijednu plaćanja.

Za početak, prilikom istraživanja tržišta, sjednite s vašim kupcima (ukoliko ih imate) ili određenim segmentom vašeg tržišta te im postavite neka direktna pitanja. Razlog? Često upravo vaši kupci znaju čime se razlikujete od konkurencije, čak i bolje od vas.

Nakon što dobijete odgovore na pitanje što je to što vas, u očima kupaca, razlikuje od konkurencije prijeđite na sljedeći korak. Vrijeme je naime da krenete ispitivati, kopati, tražiti koje su to neispunjene potrebe za kojima vaši postojeći te potencijalni kupci vape. Morate pokušati shvatiti zašto postoji potreba za točno određenim rješenjem i je li ono prijeko potrebno, jer tajna je uspjeha ponuditi rješenje problema koje nitko drugi ne rješava. Barem ne dok ga vi ne riješite.

Osim pitanja koja morate postaviti kupcima, možda je još i važnije da neka postavite sebi.

Važno je da definirate:
  1. Koji je to najveći izazov s kojim se susrećete u vašoj industriji?
  2. Zašto je važno da upravo u ovom trenutku pronađete rješenje za taj izazov?
  3. Koliko ste truda uložili da biste do tog rješenja došli?
  4. Što je to što vam stvara problem u definiranju rješenja problema?
  5. Koliko je teško bilo doći do rješenja?
  6. Možete li ga uopće realizirati?

Apple i Google možda su i najbolji primjer kako u moru konkurencije istaknuti svoj proizvod/uslugu. Naime, unatoč tome što je 1984. godine bilo mnogo proizvođača računala, Apple je pokrenuo svoj Macintosh i istaknuo se u moru konkurencije. Dali su rješenje na problem koji nije ni bio postavljen. Barem do tada. Dizajn i korisničko iskustvo nametnuli su kao osnovnu potrebu klijenata.  S druge strane, Google je 1998. godine, lansirajući svoju tražilicu ubrzo nadmašio sve ostale tražilice koje su postojale godinama unazad, a sve to zahvaljujući njihovom razmišljanju „izvan okvira“. Novi pristup rangiranju rezultata pretraživanja te čisti dizajn bili su dovoljni da postave nova pravila tržištu.

Ono što Apple, Google, Snapchat, Coca-Colu i Amazon čini liderima u svojoj industriji, osim diferencijacije od konkurencije jesu optimalna kombinacija ljudi, strategije, izvršenja i svrhe. Za sva ova pitanja Operando vam stoji na usluzi! 🙂

I za kraj, kako bi Seth Godin u svojoj knjizi, „Ljubičasta krava“, rekao: „transformirajte svoje poslovanje tako što ćete biti izvanredni! Istaknuti proizvod ključ je uspjeha“.

Možda to i nije najsigurniji ili najjednostavniji put do uspjeha, međutim posvetite li se ovom modelu poslovanja ozbiljno, rezultati u tržišnom pozicioniranju sigurno neće izostati.

I zato – budite i vi Ljubičasta krava u moru smeđih!

Koristimo kolačiće kako bismo poboljšali korisničko iskustvo na našim stranicama. Nastavkom korištenja stranice ili klikom na gumb "prihvaćam", pristajete na korištenje kolačića.